رفع سیاهی دور چشم
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

 

 

 

 

 

 

 

کرم های رتینوئید

کرم های رتینوئید ، که در فروشگاه های زیبایی یافت می شوند ، همچنین می توانند به تولید کلاژن منبع معتبر کمک کرده و ظاهر تیرگی چشم را بهبود بخشند. این کرم های مشتق از ویتامین A همچنین باعث کاهش میزان ملانین در پوست می شوند. ملانین همان چیزی است که به پوست رنگ می بخشد.

 

کرم های رتینوئید برای همه مناسب نیستند. قبل از استفاده از کرم های رتینوئید ، افراد باید با پزشک یا متخصص بهداشت دیگر صحبت کنند.

 

کرم های هیدروکینون ، اسید کوجیک و آربوتین

هیدروکینون ، اسید کوجیک و آربوتین ترکیباتی هستند که تولید ملانین در پوست را مختل می کنند. طبق مقاله ای در مجله Clinical and Aesthetic DermatologyTrusted Source ، غلظت کم هیدروکینون و اسید کوجیک می تواند موثر باشد. دسترسی افراد در برخی کشورها به کرم های هیدروکینون محدود است زیرا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

 

کوجیک اسید و آربوتین از مواد طبیعی مشتق شده هستند. در دوزهای کوچک منبع معتبر ، آربوتین می تواند ظاهر سیاهی تیرگی زیر چشم را بهبود بخشد ، اما غلظت زیاد می تواند باعث رنگ آمیزی زیاد شود.

 

قبل از استفاده از یک محصول زیبایی حاوی هیدروکینون ، اسید کوجیک یا آربوتین ، افراد باید با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنند.

ویتامین K

در یک مطالعه منبع معتبر ، محققان اثر یک ضد پوسیدگی و پد حلقه چشم تیره را ارزیابی کردند که حاوی 3٪ کافئین و 1٪ ویتامین K بود. شرکت کنندگان برای مدت 4 هفته هر شب به مدت 1 ساعت از پد چشم استفاده می کردند. محققان در پایان مطالعه متوجه کاهش ظاهر تیرگی چشم شدند.

 

برای تأیید کارآیی بالشتکهای حاوی ویتامین K و کافئین برای کاهش حلقه های تیرگی چشم ، مطالعات بیشتری لازم است.

 

کانسیلر و آرایش

برخی از افراد برای پنهان نگه داشتن سیاهی حلقه چشم خود ، از makeupTrusted Source استفاده می کنند. پایه آرایش مواد معدنی می تواند لکه های تیره زیر چشم را پنهان کند.

 

پخش کننده های نوری نوعی مواد آرایشی هستند که نور دور از پوست را منعکس می کنند و می توانند ظاهر سیاهی چشم را بهبود بخشند. این تکنیک ها تیرگی چشم را درمان یا جلوگیری نمی کنند.




:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: